یدک فروش در تبریز در مناطق مختلف تبریز قرار گرفته است. یدک فروش ها به دو دسته عمده فروش وخرده فروش تقسیم میشوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. برای درک این موضوع بهتر است مروری بر قطعات خودرو داشته باشیم:

دسته بندی انواع قطعات خودرو به شرح زیر می باشد:

  • بدنه خودرو
  • سیستم ایجاد قدرت ( موتور خودرو )
  • سیستم انتقال قدرت ( گیربکس و شفت )
  •  تعلیق و فنر
  • فرمان و جلوبندی
  •  ترمز
  • سیستم الکتریکی و الکترونیکی
  • سیستم ایمنی و نگهداری

هر کدام از این قطعات خودرو باید از کیفیت عالی و نسبتا خوبی برخوردار باشند.
همینطور باید کیفیت این قطعات در حدی باشد که در زمان کارکرد زیاد مقاومت بالایی داشته و باعث خرابی دیگر قطعات نشود.

 

مرکز یدک فروش در تبریز

در تمامی شهر ها و شهرستان ها مغازه های یدک فروشی خودرو و تعمیرگاه های خودرو در ورودی و خروجی شهرها  یا شهرستان ها قرار دارند.

از قدیم الیام، قونقا از خیابان های اصلی ورودی شهر تبریز محسوب می شد بنابراین، مرکز فروش لوازم یدکی خودرو قرار گرفت. با گذشت زمان و افزایش جمعیت و بزرگ تر شدن شهر و نیاز شهروندان مغازه های لوازم یدکی نیز افزایش یافتند و در مناطق مختلف از جمله: خیام ، دروازه تهران ، مارالان ، لاله ، ۴۰ متری ، بهار ، امامیه ، عباسی ، یوسف آباد ، اره گر و … تعداد آنها افزایش یافت.

درکل هر جا که چند عدد تعمیرگاه باشد یدک فروش هم آن جا میباشد. تا اینجا یدک فروش های نام برده شده، خرده فروش بودند.

معمولا عمده فروش های تبریز در خیابان قونقا و خیام قرار گرفته شده اند که چندین پاساژ و مرکز خرید عمده قطعات خودرو در آن واقع شده است از جمله بازار ابزار، بازار مرکزی، پاساژمیلاد و … .یدک فروش در تبریز قونقا و خیام

معمولا عمده فروش ها بر اساس دسته بندی قطعات خودرو فعالیت میکنند . به این صورت که فروشگاهی فقط قطعات بدنه می فروشد و یا فقط تعلیق و فنر. گاها نیز فروشگاهی بر اساس برند و یا مارک فعالیت میکند مثلا نماینده یک برندی در تبریز باشد. مانند فروشگاه تکین یدک که نماینده کارخانه پارس مکا مولد میباشد و همچنین قطعات خودرو با برند ایساکو(شرکتی) عرضه میکند.

خرید قطعات خودرو از عمده فروش

شاید به نظر برسد با خرید از عمده فروش، مبلغ پایین تری نسبت به خرده فروش پرداخت کرده اید ولی همیشه اینطور نیست. چون عمده فروش برای خرید تعداد بالا قیمت پایین ارائه میدهند نه برای یک عدد یا دو عدد کالا. همینطور در تنوع برند اجناس محدود هستند در حالی که خرده فروش ها در تنوع برند اجناس بیشتری دارند. در ضمن برای بازگشت کالا خرده فروش ها راحتتر و بدون دردسر این کار را انجام میدهند و اغلب عمده فروش ها به هیچ عنوان برگشت کالا ندارند. تکین یدک نماینده کارخانه مژده وصل (پارس مکا مولد) میباشد و کار پخش و فروش عمده محصولات این شرکت را بر عهده دارد. فروش اجناس خرده این محصولات با قیمت پایین تر از بازار لوازم یدکی انجام میشود. برای مشاهده اجناس کلیک نمایید.

با توجه به قیمت بالای خودرو ها، مراقبت از قطعات و احتیاط در رانندگی بسیار اهمیت دارد. هر خودرو نیاز به رسیدگی مرتب دارد تا در طول زمان از کارایی و کیفیت آن کم نشود. هر چقدر با دقت بیشتری از قطعات ماشینتان نگهداری کنید، در آینده مبلغ کمتری برای تعمیرات ماشین خواهید پرداخت.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت دیگر نیاز نیست با صرف وقت و هزینه زیاد جنس یا قطعه مورد نظر را جستجو نماییم. بلکه با جستجو در اینترنت و چند کلیک میتوانیم به راحتی قطعه مورد نظر را یافته و قیمت آن را در فروشگاه های مختلف اینترنتی مقایسه نماییم. به شما پیشنهاد میکنم مقاله خرید اینترنتی قطعات خودرو و همینطور مزایا و مشکلات را مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *