در حالت کلی کم شدن روغن موتور تا حدی طبیعی است که مقدار آن در خودروهای مختلف متفاوت است.
در صورتی که میزان کم شدن روغن موتور بیشتر از حد معمول باشد دلایل زیر را شامل می شود:
کم شدن روغن موتور

سوختن روغن موتور

این اصطلاح زمانی به کار می رود که در اثر عواملی مانند از بین رفتن خاصیت واشر سر سیلندر مقداری روغن از طریق جداره سیلندر وارد محفظه احتراق شده و در اصطلاح می سوزد. یکی از نشانه های آن خارج شدن دود آبی رنگ از اگزوز خودرو می باشد.

نشتی روغن موتور

اگر پس از پارک کردن طولانی خودروی خود متوجه روغن زیر ماشین شدید خودروی شما نشتی
روغن دارد. اکثر نشتی های روغن در اثر فرسوده شدن کاسه نمد ها و واشر ها اتفاق می افتد مانند کاسه نمد عقب و جلوی میل لنگ، واشر کارتل، واشر درب سوپاپ و … . برای به حداقل رساندن این اتفاق، حتماً هنگام تعمیر موتور به مکانیک کار بلد مراجعه کرده و از برند های با کیفیت استفاده کنید. از با کیفیت ترین برند ها فعلاً می توان به کاسه نمد های ویژن و شرکتی اشاره نمود.

کیفیت پایین روغن موتور

روغن های با کیفیت پایین علاوه بر اینکه می‌تواند باعث افزایش بیش از حد معمول مصرف روغن در خودرو شود، می تواند موجب عملکرد نامطلوب موتور خودرو و آسیب های جدی و خسارت بار نیز بشود. حتما هنگام تعویض روغن موتور از بهترین برند، استفاده نمایید.

وجود مشکل در موتور خودرو

در این مورد میتوان به مشکلات آب بندی موتور و سوپاپ ها، چسبندگی سوپاپ ها، گایدها و فرسودگی رینگ پیستون ها اشاره کرد که در صورت بروز این اتفاق، دود آبی رنگ از اگزوز خودرو خارج می شود.
درکل توصیه ای میتوان کرد این است که به هیچ عنوان در تعویض روغن موتور تاخیر نکنید. همچنین درباره برند روغن موتوری که میخواهید از آن استفاده کنید تحقیق کنید و بهترین برند موجود را استفاده کنید.
با رعایت این دو مورد میتوانید از خسارت های سنگین جلوگیری نمایید.برای خرید قطعات خودرو ماشین خود اینجا کلیک نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *