سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه اتفاق نمی افتد. ابتدا دمای آب بالا رفته و بعد از رسیدن آمپر به حد قرمز باعث آسیب دیدن واشر سر سیلندر میشود.

البته لازم به ذکر است در موتورهایی که طراحی موتور آنها، بوش پیستون است مانند موتور ۴۰۵ و ۲۰۶ تیپ ۲، در این گونه موتورها آب یا همان ضدیخ موتور مستقیماً با واشر سرسیلندر در تماس است. بنابراین در این گونه موتورها واشر سر سیلندر زودتر آسیب می بیند ولی در بقیه موتور ها مانند موتور پراید ، ۲۰۶ تیپ ۵ و موتور ملی، سرسیلندر تماس مستقیم با آب ندارد و عمر آنها بیشتر است.

برای حل این مشکل راه حل های زیادی به کار رفته است. رایج ترین راه حل این مشکل استفاده از واشر سرسیلندر های پاپیون دار هنگام تعمیر موتور میباشد.در مقالات بعدی در مورد این گونه واشر ها توضیح داده شده است.

سوختن واشر سرسیلندر بر اثر افزایش دمای موتور اتفاق می افتد بهتر است بگوییم چه عواملی باعث  افزایش ناگهانی دمای موتور می‌شود.

دلایل سوختن واشر سرسیلندر

آب رادیاتور کم باشد

راه های مسیر آب در موتور مسدود باشد

عمل نکردن پروانه جهت خنک کردن رادیاتور

نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش آب

رانندگی طولانی در فصل گرما

 

علائم سوختن آن

بد کارکردن موتور به اصطلاح میزان نبودن آن

حضور آب و روغن روی بدنه موتور

تغییر رنگ روغن موتور

تغییر رنگ آب رادیاتور و تبدیل به شکل حالت چسبان

کم کردن آب و روغن

دود آبی رنگ : به دلیل سوختن واشر، روغن وارد محفظه احتراق می‌شود و به همراه آب و بنزین می سوزد و دود خارج شده به رنگ آبی میشود

دود سفید رنگ : آب تحت فشار به درون محفظه احتراق نفوذ کرده و پس از روشن شدن موتور تحت حرارت محفظه احتراق به بخار تبدیل شده و رنگ دود راسفیدمیکند. البته بخار اولیه در فصل سرما نشانه سوختگی نیست.

 

 

 

سوختن واشر سرسیلندر و دود کردن ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *