بالا بودن مصرف سوخت قطعاً قابل حل خواهد بود برای حل این مشکل باید با عوامل آن آشنا شد. از جمله عواملی که باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شوند:

معیوب بودن و یا بی کیفیت بودن فیلتر هوا

معمولاً در هنگام تعویض روغن موتور، فیلتر هوا نیز تعویض می گردد. توصیه میشود اگر در مسیر های رانندگی می کنید که گرد و غبار و یا خاکی است، فیلتر هوای خود را زودتر از موعد مقرر تعویض نمایید. به کیفیت فیلتر هوای خریداری شده نیز توجه نمایید.

معیوب بودن سنسور اکسیژن

معمولا در صورت خرابی سنسور اکسیژن چراغ چک خودرو روشن میشود ولی در مواقعی دیده شده سنسور اکسیژن کیفیت خود را از دست داده و به درستی کار نمی کند که در واقع به آن نیم سوز گفته می شود.در این گونه موارد چراغ چک خودرو روشن نمیشود . برای جلوگیری از خرابی سنسور اکسیژن از ریختن مواد شوینده به داخل منیفولد خودداری نمایید. همینطور در خرید سنسور اکسیژن دقت نمایید و سعی کنید بهترین کیفیت را برای خرید انتخاب نمایید.  باید در نظر داشت که سنسور اکسیژن نیز عمر مفیدی دارد.

نقص در سنسور دمای هوا در مصرف سوخت

در این صورت مقدار حرارت موتور بالا یا پایین تر از حد استاندارد آن می شود. این مورد نه تنها در مصرف سوخت بلکه در دیگر اجزای خودرو تاثیر بسیار بدی می گذارد. توصیه می شود با کنترل کردن نشانگر دمای آب و مقدار آب رادیاتور از این موضوع جلوگیری به عمل آید.

خرابی شمع و وایر

در صورت خرابی شمع و وایر،جرقه زنی مختل شده و به اصطلاح خودرو تک میزند. با دقت کردن روی صدای موتور و لرزش آن به راحتی قابلیت تشخیص می باشد.

کثیفی و یا خرابی سوزن انژکتور

مشخصا با دیر تعویض کردن صافی بنزین، املاح و گرد و خاک داخل باک به سوزن انژکتور نفوذ میکند که باعث خرابی و کثیفی آن می‌شود. برای جلوگیری از این کار صافی بنزین را مرتباً تعویض نمایید. دیگر علت خرابی سوزن انژکتور در ماشین های دوگانه سوز رخ میدهد. به هنگام رانندگی با سوخت سی ان جی، سوزن انژکتور کار نمی کند و به جای آن رگلاتور گاز سوخت سی ان جی را به منیفولد هدایت میکند. این کار نکردن سوزن به مدت طولانی باعث گرفتگی و رسوب در آن می شود. که بهتر است هر چند وقت یک بار به تعمیرگاه جهت انژکتور شویی مراجعه کرد.

مسدود بودن کاتالیست ها

کاتالیست ها قطعاتی هستند که در اگزوز نصب می‌شوند. کاربرد این قطعه در جهت سلامت محیط زیست بوده و عمر مفید دارند که در صورت گرفته شدن باید تعویض گردد.

تنظیم نبودن باد تایر ها در مصرف سوخت

خیلی راحت با یک اندازه گیری ساده در یکی از تعویض روغن ها یا خدمات لاستیک می توان به این موضوع پی برد.

روغن موتور بی کیفیت

در زمان تعویض روغن موتور به برند و کیفیت روغن موتور دقت نمایید. معمولا روغن موتورهای بهران و کاسپین کیفیت بهتری نسبت به دیگر روغن موتور های ایرانی دارند.

نقش لاستیک های فرسوده در مصرف سوخت

با فرسودگی لاستیک های خودرو اصطکاک لازم خود با جاده را از دست می‌دهد. در این وضعیت خودرو برای جبران این نقص با افزایش مصرف سوخت تلاش میکند به سرعت مورد نظر برسد.

استفاده از دنده اشتباه در رانندگی

اگر با دنده اشتباه رانندگی کنید نه تنها موجب افزایش مصرف سوخت شده بلکه آسیب های جدی به موتور وارد میشود.

 

شما میتوانید برای خرید هر یک از قطعات خودرو خود به فروشگاه لوازم یدکی آنلاین ما یعنی تکین یدک  مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *